+30 2310492851 |info@inofa.gr
Επιλογή Σελίδας

Τι ψωνίζουν οι Έλληνες στα online σούπερ μάρκετ

από | Φεβ 14, 2022 | Διαμεταφορές Εφοδιασμός & Logistics, Ενεργοποίηση Πολιτών | 0 Σχόλια

Τα 255 εκατομμύρια ευρώ έφτασε το 2021 ο εκτιμώμενος τζίρος των ελληνικών online σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group, που δείχνει ότι ο κύκλος εργασιών της συγκεκριμένης αγοράς αυξήθηκε κατά 56% συγκριτικά με το 2020 και κατά 467% σε σχέση με το 2019 (Πίνακας 1). Το 34% του τζίρου αυτού προήλθε από τα φρέσκα τρόφιμα και το 21% από τα συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ ένα επιπλέον 10% προήλθε από τα ποτά και αναψυκτικά, ένα 5% από τα κατεψυγμένα τρόφιμα και ένα 4% από τα είδη αρτοποιείου. 

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021, συγκριτικά με το 2020, σημειώθηκαν οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

 

 

Τι δείχνει το μέσο online καλάθι 

Όσον αφορά στο μέσο online καλάθι αγορών, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε το 2021 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78,20 ευρώ, δηλαδή 2,5 προϊόντα λιγότερα και 3,9 ευρώ λιγότερα ανά παραγγελία σε σχέση με το 2020 (Πίνακας 2). 

Σύμφωνα με την Convert Group, η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία, μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνουν την κυρίαρχη πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να λειτουργούν ως συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ, γεγονός που επιβεβαιώνει την εξοικείωση αλλά και προτίμηση πλέον των καταναλωτών προς το online κανάλι. 

Πώς μπαίνουν στα online σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές 

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί ότι το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από άμεσες επισκέψεις στα online σούπερ μάρκετ, δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους, σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020. Αντίθετα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4% στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%). Συνολικά, η διείσδυση του τομέα των online σούπερ μάρκετ στο σύνολο των πωλήσεων υπολογίζεται στο 2,5%. 

Πηγή: https://selfservice.gr/ti-psonizoun-oi-ellines-sta-online-souper-market/

Internet of Food Alliance (InoFA) Cluster Αγροδιατροφής

Ερευνητικοί – Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί
Κοινωνία των Πολιτών / Προμήθειες
Πρωτογενής Παραγωγή/ Τυποποίηση
Διανομή/ Λιανική Πώληση / Υπηρεσίες

Ο συνεργατικός σχηματισμός (cluster) καινοτομίας
InoFA (Internet of Food Alliance)