+30 2310492851 |info@inofa.gr
Επιλογή Σελίδας

Κρατούν δυνάμεις και τρέχουν με 282% τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ .

από | Απρ 22, 2021 | Νέα, Τεχνολογίες για Ψηφιακό Μετασχηματισμό | 0 Σχόλια

Κρατούν δυνάμεις και τρέχουν με 282% τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ .

Κυριαρχούν τα φρέσκα τρόφιμα σε αξία επί του μέσου καλαθιού αγορών

Διατηρούν τη δυναμική τους τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο καταναλωτής έχει εκπαιδευτεί στο συγκεκριμένο μοντέλο και παρά την αρχική έκρηξη στο πρώτο χρονικό διάστημα εξάπλωσης της πανδημίας στη χώρα μας, συνεχίζει να εμπιστεύεται το εν λόγω κανάλι. Σε κάθε περίπτωση σε αυτό συμβάλλει και η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση που έχει επιφέρει η Covid-19. Πιο συγκεκριμένα, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κινούνται με ποσοστό ανάπτυξης 282% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 όπως προκύπτει από στοιχεία ρεπορτάζ που έχει στη διάθεσή του το FOODReporter και από μέτρηση του eRetail audit της Convert Group.

Ισχυρή ανάπτυξη για συσκευασμένα ποτά, αναψυκτικά και νερό με 400%

Να σημειωθεί ότι η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις κατά την ίδια χρονική περίοδο ήταν αυτή των εμφιαλωμένων ποτών, των αναψυκτικών και του νερού με ποσοστιαία ανάπτυξη 401% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, ενώ ακολούθησαν τα αρτοποιήματα και τα φρέσκα τρόφιμα με 366% και 344% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι ο μέσος αριθμός προϊόντων και η μέση αξία ανά καλάθι παρέμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Οι απευθείας επισκέψεις συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στη συνολική αξία πωλήσεων, με ποσοστό 36%, έναντι των υπολοίπων καναλιών, γεγονός που καταδεικνύει την επιθυμία του καταναλωτή να επισκέπτεται κατευθείαν την ιστοσελίδα του λιανέμπορου της επιλογής του.

Στα 78,7 ευρώ η μέση αξία του καλαθιού

Το μέσο μέγεθος του ηλεκτρονικού καλαθιού συμπεριλαμβανομένων των φόρων ανέρχεται στα 78,7 ευρώ σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ενώ ο μέσος αριθμός προϊόντων που περιέχει το καλάθι του καταναλωτή ανέρχεται σε 37,2 αντικείμενα. Σε επίπεδο αξίας το μέσο καλάθι διατηρεί τη δυναμική του, όπου εκτός από το πρώτο τρίμηνο του 2020 που ήταν στα 100 ευρώ, κινείται από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2021 κοντά στα 80 ευρώ.

 

Η κατανομή του καλαθιού

Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσό ανά καλάθι δαπανάται για φρέσκα τρόφιμα, ήτοι 27,4 ευρώ από τα συνολικά 78,7 ευρώ της συνολικής αξίας του καλαθιού. Ακολουθούν σε αξία τα βασικά συσκευασμένα τρόφιμα με 18,2 ευρώ ανά καλάθι, τα προϊόντα καθαριότητας και οικιακής υγιεινής με 8,3 ευρώ, τα συσκευασμένα ποτά, τα αναψυκτικά και το νερό με 7,2 ευρώ και οι υπόλοιπες κατηγορίες με 14,6 ευρώ. Το καλάθι περιλαμβάνει 14,3 προϊόντα από την κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, 9,9 βασικά συσκευασμένα τρόφιμα, 3 προϊόντα καθαριότητας και οικιακής υγιεινής, , 3,1 προϊόντα από την κατηγορία συσκευασμένων, ποτών, αναψυκτικών και νερού και 6,9 προϊόντα από λοιπές κατηγορίες.

Η εξέλιξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα* 2019:

2019: +37%

Α’ τρίμηνο 2020: +148%

Β’ τρίμηνο 2020: +378%

Γ’ τρίμηνο 2020: +326%

Δ’ τρίμηνο 2020: +550%

Α’ τρίμηνο 2021: +282%

*Αποτύπωση στοιχείων ΥοΥ

Η εξέλιξη του μέσου καλαθιού

Α’ τρίμηνο 2020: 100 ευρώ

Β’ τρίμηνο 2020: 82,4 ευρώ

Γ’ τρίμηνο 2020: 77,8 ευρώ

Δ’ τρίμηνο 2020: 80,1 ευρώ

Α’ τρίμηνο 2021: 78,7 ευρώ

Πηγή: Γιώργος Λαμπίρης, FOODReporter newsletter

Internet of Food Alliance (InoFA) Cluster Αγροδιατροφής

Ερευνητικοί – Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί
Κοινωνία των Πολιτών / Προμήθειες
Πρωτογενής Παραγωγή/ Τυποποίηση
Διανομή/ Λιανική Πώληση / Υπηρεσίες

Ο συνεργατικός σχηματισμός (cluster) καινοτομίας
InoFA (Internet of Food Alliance)