+30 2310492851 |info@inofa.gr
Επιλογή Σελίδας

Τα ελληνικά ελαιόλαδα βρήκαν θέση στα ράφια των ολλανδικών σούπερ μάρκετ-η επέλαση της ιδιωτικής ετικέτας και η ηγετική θέση της ελληνικής ελιάς

από | Σεπ 15, 2021 | Διατροφικές Αξίες, Τεχνολογίες για Ψηφιακό Μετασχηματισμό | 0 Σχόλια

Αντίθετες διαδρομές ακολούθησαν το 2020 οι εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου και επιτραπέζιων ελιών στην Ολλανδία, καθώς οι εξαγωγές ελαιολάδου κατέγραψαν πτώση, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές ελιών κινήθηκαν έντονα ανοδικά. Συμφώνα με στοιχεία της Ολλανδικής Στατιστικής Υπηρεσίας που παρουσιάζει το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Χάγη, η συνολική αξία των εισαγωγών ελαιολάδου στην Ολλανδία συρρικνώθηκαν από τα 83,7 εκατ. ευρώ το 2019 στα 74 εκατ. ευρώ το 2020. Η πτώση αυτή επηρέασε και τις εισαγωγές από την Ελλάδα, που περιορίστηκαν σε αξία από τα 4,1 εκατ. το 2019 στα 2,3 εκατ. το 2020, ενώ αντίστοιχα ως προς την ποσότητά τους μειώθηκαν από τα 1,1 εκατ. κιλά στα 597.409 κιλά.

Το ελληνικό ελαιόλαδο στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Σε έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε το Γραφείο ΟΕΥ Χάγης διαπιστώθηκε πως στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως Albert Heijn και Jumbo, προσφέρεται κυρίως ελαιόλαδο ισπανικής και ιταλικής προέλευσης, καθώς και περιορισμένες ποσότητες ελληνικών ελαιολάδων, ενώ το ελληνικό ελαιόλαδο διατίθεται ευρέως και σε μεγαλύτερη ποικιλία στα ελληνικά καταστήματα τροφίμων και σε καταστήματα delicatessen. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Προώθησης Εισαγωγών από Αναπτυσσόμενες Χώρες (CBI), περίπου το 60% του ελαιολάδου πωλείται με ιδιωτική ετικέτα.

«Καλπάζουν» οι ελληνικές ελιές

Όσο αφορά στις ελληνικές εξαγωγές ελιών, το 2020 καταγράφηκε σημαντική αύξηση τόσο σε αξία (από τα 12,1 εκατ. ευρώ το 2019 στα 17,2 εκατ. το 2020) όσο και σε ποσότητα (από τα 4,7 εκατ. ευρώ το 2019 στα 5,7 εκατ. ευρώ το 2020). Το ελληνικό προϊόν έχει ευνοηθεί από την αυξημένη ζήτηση για ελιές τα τελευταία χρόνια στην Ολλανδία, με τις συνολικές εισαγωγές να έχουν αυξηθεί κατά 17,6% σε αξία από το 2017 έως το 2020. Οι ελληνικές ελιές έχουν πλέον κατακτήσει σημαντική θέση στην ολλανδική αγορά, καθώς αντιπροσωπεύουν το 31,5% των συνολικών ολλανδικών εισαγωγών ελιών σε αξία και το 25,9% σε ποσότητα, παρά τη μεγάλη αύξηση των εισαγόμενων ελιών από Ισπανία και Τουρκία.

 Θετικές προοπτικές

Πάντως τόσο για το ελαιόλαδο όσο και για τις ελιές υπάρχουν περιθώρια αύξησης των ελληνικών εξαγωγών, καθώς τα τελευταία χρόνια οι Ολλανδοί εστιάζουν περισσότερο στη σημασία των υγιεινών και φυσικών τροφίμων. Αν και η κατανάλωση ελαιολάδου στην Ολλανδία παραμένει σχετικά χαμηλή, η νέα διαγραφόμενη τάση μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση ελαιολάδου. Συμφώνα με το CBI, η ετήσια αύξηση της κατανάλωσης ελαιολάδου εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως του 10% κατά μέσο όρο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρξουν ανταγωνιστικές τιμές, δεδομένου ότι ένα από τα σημαντικότερα αγοραστικά κριτήρια των Ολλανδών καταναλωτών είναι η τιμή του προϊόντος.

Πηγή: Σπύρος Πιστικός, FOODReporter, 13.07,2021

Internet of Food Alliance (InoFA) Cluster Αγροδιατροφής

Ερευνητικοί – Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί
Κοινωνία των Πολιτών / Προμήθειες
Πρωτογενής Παραγωγή/ Τυποποίηση
Διανομή/ Λιανική Πώληση / Υπηρεσίες

Ο συνεργατικός σχηματισμός (cluster) καινοτομίας
InoFA (Internet of Food Alliance)